Loading...

با میوه های مناسب برای ماه رمضان روزه داری را آسان کنید

با میوه های مناسب برای ماه رمضان روزه داری را آسان کنید
میوه ها نقش مهمی در تامین مواد معدنی و ویتامین در بدن ایفا می کنند. در ایام روزه داری در ماه رمضان، خوردن میوه های مناسب نقش مهمی در آبرسانی بدن دارد.خوشبختانه میوه های آبرسان در هر فصلی وجود دارد، از این میوه ها می توان به هندوانه و آناناس اشاره کرد.
آنچه شما نمی خورید، در ماه رمضان با اختلال سطح انرژی در بدن آشکار می شود. این اثرات غالباً با وسوسه پرخوری و نوشیدن نوشیدنی های شیرین در هنگام افطار و سحر وجود دارد؛ اما خوردن میوه های مناسب برای ماه رمضان در مدیریت تغذیه بدن نقش مهمی دارد. بهترین راه برای تامین انرژی و مواد مغذی بدن رژیم غذایی شامل میوه ها است. میوه ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و غیره هستند و به کاهش وزن، مدیریت دیابت و حفظ خطر بسیاری از بیماری ها کمک می کنند. میوه ها حاوی قند طبیعی نیز هستند که می توانند در ساعات روزه داری به تامین انرژی بدن کمک کنند. میوه ها همچنین می توانند بخشی از وعده های قبل از طلوع آفتاب و بعد از غروب باشند.تمامی ميوه ها در ماه مبارك رمضان براي افطار و سحر مناسب هستند اما برخي از ميوه ها از جمله موارد زير به بدن در گرفتن روزه كمك بيشتري مي كنند.

میوه های پتاسیم دار، میوه های مناسب برای ماه رمضان

از میوه های مناسب برای ماه رمضان، میوه های سرشار از پتاسیم است. پتاسیم برای عملکرد مناسب بسیاری از سیستم های بدن شما ضروری است. برخی از نقشهای اصلی آن شامل به حداقل رساندن گرفتگی، حفظ تعادل مایعات و الکترولیت در بدن است. میوه ها و غذا های سرشار از پتاسیم شامل لوبیا، سبزیجات دارای برگ تیره، سیب زمینی، کدو، ماست، آووکادو، قارچ، خرما و موز است.  خرما بخشی جدایی ناپذیر از ماه رمضان است. خرما منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی، انرژی ، قند و فیبر است.با وجود اندازه های کوچک اين ميوه، بیشتر از آنچه انتظار دارید سير كننده و نيروبخش است. خرما همچنین برای محافظت در برابر بیماری های قلبی نیز مفید است. خرما دارای ویتامین A ، B6 ، پتاسیم، آهن، منیزیم و سدیم طبیعی است و یک میوه غذایی عالی برای باز کردن روزه است. خرما فورا انرژی بدن را به سطح عالی می رساند تا بعد از ساعت های طولانی روزه گرفتن احساس خستگی نکنید.
موز- از میوه های مناسب برای ماه رمضان موز است. موز علاوه بر اینکه سرشار از پتاسیم است و حاوی مقادیر خوبی پروتئین و فیبر غذایی است.پتاسیم در حفظ سطح مایعات در بدن حائز اهمیت است و حرکت مواد مغذی و مواد زائد داخل و خارج از سلول ها را تنظیم می کند. موز همچنین انرژی را در طول روزه داري براي فرد تامين مي كند و به کاهش استرس، بهبود روحیه و بهبود زخم ها و تپش قلب نیز کمک می کند.

 میوه های، آبرسان، میوه های مناسب برای ماه رمضان

آب برای بدن بسیار مهم است، میوه های آبرسان علاوه بر آبرسانی و هیدراته بدن حاوی قندهای طبیعی ، ویتامین ها، اسیدها و مواد معدنی هستند که برای سلامتی بسیار مهم هستند و از یبوست جلوگیری می کنند. پس از افطار، آبرساني بدن برای مایعات از دست رفته در طول روز و برای شروع روز بعد الزامی است. کمبود آب در طول روز مي تواند منجر سردرد در روزه داران شود.
از میوه های آبرسان هندوانه، میوه های مناسب برای ماه رمضان است.هندوانه منبع عالی از فیبر است و تقربيا از 92٪ آب تشکیل شده است .میوه آبرسان بعدی خیار است.خیار یکی از بهترین میوه های آبرسان است. این گیاه از آب و فیبر تشکیل شده است که ضمن احیای بدن، به هضم غذا نيز کمک می کند.خیار ویتامین های K ، B6 و آهن بدن را تامين  می کند. خیار را می توان در خلال افطار به سالاد اضافه کرد.برای دوستداران اسموتی، می توانید ماست خود را با خیار رنده شده، سیر، نعنا ، نمک و چند قطره سرکه و روغن زیتون مخلوط کنید.
سایر میوه های هیدراته با درصد آب آنها عبارتند از پرتقال 87٪ ، توت فرنگی 92٪،آناناس 87 ٪، سیب 84٪ و میوه های گرمک، طالبی و ملون تقریبا حاوی 90 ٪ وزن شان را آب تشکیل داده است.
نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد